Μια κληρονομιά ενός αιώνα. Το Μικρό Θέατρο
ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΘΕΑΤΡΟ Χτισμένο, αρχικά, ως αίθουσα προβολής του στούντιο, το ιστορικό θέατρο έχει ανακαινιστεί πλήρως κι έχει επανέλθει στο αρχικό μεγαλείο που είχε τον 20ό αιώνα.

Scientology Media Productions

Μια Κληρονομιά ενός Αιώνα

Το στούντιο του Scientology Network στην καρδιά του ιστορικού Χόλιγουντ αναβιώνει μια δημιουργική παράδοση.

Τo 1912, o παραγωγός φιλμ από τη Φιλαδέλφεια, Σίγκμουντ Λούμπιν, ήρθε στο Λος Άντζελες και έχτισε ένα κινηματογραφικό στούντιο. Η κινηματογραφική βιομηχανία βρισκόταν ακόμη σε αρχικό στάδιο τεχνολογικά. Το κοινό του κινηματογράφου δεν θα άκουγε έναν ηθοποιό να μιλάει σε ταινία για 15 ακόμη χρόνια.

The Hazards of Helen (Η Επικίνδυνη Ζωή της Έλεν), 1915
gcui_freedommag:gcui_freedommag:201803-scientology-network-a-century-long-legacy-img2-alt
The Hazards of Helen (Η Επικίνδυνη Ζωή της Έλεν), 1915

Ο Λούμπιν είχε εξειδίκευση στην παραγωγή εκπαιδευτικών ταινιών στο κινηματογραφικό του στούντιο, αλλά η ιδιοκτησία άρχισε τη μακρά θητεία της στην ψυχαγωγία ακριβώς το επόμενο έτος, όταν αγοράστηκε από μια νέα εταιρεία παραγωγής που ξεπετούσε δεκάλεπτες κωμωδίες και γουέστερν.

gcui_freedommag:201803-scientology-network-a-century-long-legacy-lubin-films
gcui_freedommag:201803-scientology-network-a-century-long-legacy-lubin-films
gcui_freedommag:201803-scientology-network-a-century-long-legacy-lubin-films
Σίγκμουντ Λούμπιν

Το 1920, ο ηθοποιός Τσαρλς Ρέι είδε την προοπτική αυτής της ιδιοκτησίας, που βρίσκεται σε τέλεια τοποθεσία στη μέση του Χόλιγουντ, και την αγόρασε. Ο Ρέι φρόντιζε και για τον εξωραϊσμό της, χτίζοντας τα κτήρια με το κόκκινο τούβλο που δίνει σήμερα στο στούντιο την ιστορική του γοητεία. Αλλά το πιο εντυπωσιακό κατόρθωμα του Ρέι ήταν η οικοδόμηση ενός πλατό που δεν είχε προηγούμενο, και το οποίο χαρακτηρίστηκε από την εφημερίδα Moving Picture News ως «η τελευταία λέξη της κατασκευής στούντιο». Περιβάλλεται από γυαλί από την οροφή ως το πάτωμα και έτσι ήταν υπερσύγχρονο για πρωινά και βραδινά γυρίσματα.

Charles Ray Productions
Φιλμ του Τσαρλς Ρέι
Charles Ray Productions, 1923

Το μεγάλο ρίσκο του Ρέι ήταν ο εξωφρενικά ακριβός (για εκείνη την εποχή) προϋπολογισμός 800.000 δολαρίων για την ταινία Οι Ερωτικές Φιλοφρονήσεις του Μάιλς Στάντις. Όταν το φιλμ απέτυχε ολοκληρωτικά, ο Ρέι χρεοκόπησε. Η πώληση του στούντιο προσέλκυσε τον Ραλφ M. Λάικ, έναν μηχανικό που ανέπτυξε ένα σύστημα για την καταγραφή ήχου σε φιλμ. Το μετονομασμένο Sunset Studio επέστρεψε στη βιομηχανία με ένα νέο πλατό, παράγοντας γουέστερν καθ’ όλη τη δεκαετία του 1930. Ο εμβληματικός σκηνοθέτης Τζον Φορντ γύρισε το 1937 το έπος Η Καταιγίς στο στούντιο. Επίσης το 1937, ένας νεαρός συγγραφέας ονόματι Λ. Ρον Χάμπαρντ προσλήφθηκε εδώ για να προσαρμόσει ένα από τα μυθιστορήματά του σε σειρά ταινιών με 15 επεισόδια, Το Μυστικό της Νήσου των Θησαυρών.

Στα τέλη της δεκαετίας του 1930, η Monogram Pictures και η Allied Artists ξεκίνησαν την ενοικίαση του Sunset Studio, και ανάμεσα στο 1942 και το 1965 ήταν ένα από τα στούντιο στο Χόλιγουντ με τους περισσότερους σταρ. Ο Άντονι Κουίν απόκτησε εμπειρία ως ηθοποιός στο στούντιο στην ταινία Black Gold (Πετρέλαιο). Ο σταρ ως παιδί Ρόντι ΜακΝτάουελ δούλεψε στο στούντιο για την ταινία Kidnapped (Θύμα Απαγωγής). Ο Γκάρι Κούπερ τίμησε τα πλατό σε δύο ταινίες, το Άνθρωπος Δίχως Όπλα και το Έρωτας το Απόγευμα, το δεύτερο φιλμ γυρίστηκε με την Όντρεϊ Χέπμπορν.

Ο Τζόελ ΜακΚρέα ζωντάνεψε το δραστήριο στούντιο με το φιλμ The Oklahoman (Ο Άνθρωπος από την Οκλαχόμα), και κάνα δυο χρόνια αργότερα ο χώρος φιλοξένησε τον Βίνσεντ Πράις στο Σπίτι στο Στοιχειωμένο Λόφο, και τον Ροντ Στάιγκερ που έπαιξε στο Αλ Καπόνε. Το 1961, ο Τσάρλτον Ίστον και η Σοφία Λόρεν δούλεψαν μαζί για την εκπληκτική ταινία Ελ Σιντ. Και το 1965, ο Έλβις Πρίσλεϊ βρισκόταν στο πλατό για την ταινία του Tickle Me (Γαργάλησέ με).

Ο Ροντ Στάιγκερ παίζει τον Αλ Καπόνε
Ο Ροντ Στάιγκερ στην ταινία Αλ Καπόνε, 1959

Εκείνη την περίοδο, το Sunset Studio δημιουργούσε επίσης τόσο πολιτισμικά κλασικές ταινίες όπως το Invasion of the Body Snatchers (Εισβολή των Κλεφτών Πτωμάτων) και το Riot in Cell Block 11 (Εξέγερση στο Κελί 11).

The Body Snatchers
Έλβις Πρίσλεϊ. Tickle Me

Το 1966, οικονομικές δυσκολίες ανάγκασαν την Allied Artists να σταματήσει τα γυρίσματα, και τρία χρόνια αργότερα η ColorVision αγόρασε το στούντιο και το νοίκιασε για ανεξάρτητες παραγωγές. Αλλά όταν η ColorVision χρεοκόπησε το 1969, το ιστορικό πλέον στούντιο βγήκε σε δημοπρασία ξανά. Ο νέος αγοραστής ήταν ο τοπικός δημόσιος τηλεοπτικός σταθμός KCET του Λος Άντζελες, που μέσα σε μια νύχτα έγινε ο ιδιοκτήτης του μεγαλύτερου στούντιο παραγωγής στη δημόσια τηλεόραση.

Το Cosmos του Καρλ Σάγκαν
Carl Sagan’s Cosmos, 1980

Το 1975, ο KCET έχτισε ένα νέο κτήριο διοίκησης από τούβλο στην τοποθεσία αυτή, και παρήγαγε αξιομνημόνευτα προγράμματα όπως το Cosmos του Καρλ Σαγκάν και το πρόγραμμα ανθολογίας με κλασικά ξένα φιλμ, Film Odyssey, με παρουσιαστή τον πρωτοποριακό κριτικό ταινιών Τσαρλς Τσάμπλιν.

Η βασιλεία του KCET έληξε στις 25 Απριλίου 2011, όταν οι ανώτεροι υπάλληλοί του επιβεβαίωσαν την απόκτηση του στούντιο από την Εκκλησία της Scientology.

Μετά από μια σχολαστική αποκατάσταση και τεχνολογική επένδυση, το ιστορικό στούντιο άνοιξε στις 28 Μαΐου 2016 ως το Scientology Media Productions (SMP). Τώρα έδρα προηγμένης τεχνολογίας του 21ου αιώνα, το φημισμένο στούντιο από τη Χρυσή Εποχή του Χόλιγουντ σφύζει και πάλι από δραστηριότητα και είναι έτοιμο να διαδώσει σε παγκόσμια κλίμακα το μήνυμα της πιο πρόσφατης μεγάλης θρησκείας στον κόσμο.