Το Scientology Media Productions φιλοξενεί όλη την παραγωγή κάτω από μία στέγη σε ένα υπερσύγχρονο στούντιο ψηφιακών μέσων μαζικής ενημέρωσης που ήρθε στη ζωή από ένα στούντιο κλασικών ταινιών του Χόλιγουντ.
Το μακροβιότερο στούντιο στο Χόλιγουντ σε συνεχή λειτουργία –και το πιο πρόσφατο τηλεοπτικό δίκτυο στο σύμπαν μετάδοσης μέσω δορυφόρου– τώρα ανήκει στην ταχύτερα αναπτυσσόμενη θρησκεία στον κόσμο.
Είναι διαθέσιμο στην οθόνη της τηλεόρασης του σπιτιού σας, στο laptop σας, στο tablet σας, στο τηλέφωνό σας, και φτάνει σε εσάς από υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις με σημαντικές ιστορικές ρίζες.
Το Scientology Media Productions (SMP), που βρίσκεται στην καρδιά του τηλεοπτικού κόσμου στο Λος Άντζελες, είναι κάτι περισσότερο από έδρα του νέου Scientology Network. Αντιπροσωπεύει μια αλλαγή από τα καθιερωμένα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Καθώς οι πρόσφατοι ιδιοκτήτες του πανέμορφου συγκροτήματος 20 στρεμμάτων είναι πρωτάρηδες στην τηλεοπτική μετάδοση σε σύγκριση με άλλα μεγάλα τηλεοπτικά δίκτυα, με μια πρώτη ματιά αυτό θυμίζει την ιστορία του Δαβίδ και του Γολιάθ.
Αλλά όσον αφορά την έρευνα, τον σχεδιασμό και τον εφοδιασμό των στούντιο με τον καλύτερο εξοπλισμό, προσωπικό και υπερσύγχρονη τεχνολογία, το Scientology Network αντιστρέφει τους ρόλους αυτούς – ακόμα και μεταξύ των δικτύων που είναι στον αέρα για περισσότερο καιρό απ’ όσο η Scientology υφίσταται ως θρησκεία.
«Θα δείτε από μόνοι σας ότι σε κάθε περίπτωση αυτό είναι ίσως το καλύτερο στούντιο στο Λος Άντζελες, τελεία και παύλα» είπε ένας σύμβουλος των μέσων μαζικής ενημέρωσης. «Όλοι [στο SMP] δουλεύουν κυριολεκτικά σε μια από τις πιο προηγμένες εγκαταστάσεις πολυμέσων στον κόσμο».
«Το επίπεδο της ποιότητας και της πολυπλοκότητας αυτού του έργου είναι εξαιρετικό», σύμφωνα με τον Τσαν Μάχον, ένα στέλεχος της IMT (Integrated Media Technologies, Inc.). «Επισκέπτομαι πολλά από τα κορυφαία στούντιο στην πόλη. Κανείς στα 15 χρόνια εμπειρίας μου δεν έχει κάνει κάτι τόσο εντυπωσιακό».
Αλλά το να φέρουμε το Scientology Media Productions σε κατάσταση ετοιμότητας δεν ήταν καθόλου εύκολο. Χρόνια στρατηγικού σχεδιασμού αποτέλεσαν το θεμέλιο για ό,τι έχει επιτευχθεί τώρα. Υπό την καθοδήγηση του εκκλησιαστικού ηγέτη της θρησκείας, κ. Ντέιβιντ Μισκάβιτς, αυτός ο σχεδιασμός έγινε η συγχώνευση του σωστού εξοπλισμού, κορυφαίων επαγγελματιών του χώρου και μελών του προσωπικού της Εκκλησίας για να γίνει το Scientology Network και το περιεχόμενό του πραγματικότητα.
Ο Ίρβιν Μίλερ, επικεφαλής σχεδιαστής για το πρότζεκτ του SMP στην εταιρεία σχεδιασμού Gensler, σημείωσε ότι η επαγγελματική επίβλεψη που έγινε ένα σήμα κατατεθέν του πρότζεκτ ξεκίνησε στην ανακαίνιση του ιστορικού στούντιο.
«Ήταν πραγματικά υπέροχο το επίπεδο των ειδικών που φέραμε σε αυτό το πρότζεκτ για την ιστορική του διατήρηση. Το επίπεδο λεπτομέρειας που έχει δεν το έχω ξαναδεί σε άλλα έργα».
Από την αποκατάσταση των αιωνόβιων στούντιο μέχρι την πλήρη επάνδρωση, από μηχανικούς σκηνής μέχρι σκηνοθέτες, ζωγράφους σκηνών και ηθοποιούς, όλα ενώθηκαν καθώς τα σχέδια για το Scientology Network σημείωσαν πρόοδο. Και αυτό ξεκίνησε με τις κτηριακές εγκαταστάσεις.
Ένας τεχνικός του SMP επισήμανε ότι για μία μόνο από τις αναβαθμίσεις: «Τραβήξαμε 13.600 κιλά καλωδίου», το οποίο στη συνέχεια αντικαταστάθηκε με 43 χιλιόμετρα καλωδίου οπτικών ινών, που συνδέει κάθε πλατό, στούντιο και γραφείο.
«Τα περισσότερα στούντιο του Χόλιγουντ έχουν πολύ εξοπλισμό ιστορικής αξίας. Κατά κάποιον τρόπο συνεχίζεις και προσπαθείς και εκσυγχρονίζεις τον εξοπλισμό καθώς τα πράγματα εξελίσσονται και καθώς η τεχνολογία αλλάζει» παρατήρησε ένας σύμβουλος. «Ο στόχος σε αυτή την περίπτωση ήταν: “Πώς θα έμοιαζαν οι τέλειες εγκαταστάσεις μέσων μαζικής ενημέρωσης του 21ου αιώνα;”. Κι έτσι παρακολουθούσες έναν συνδυασμό από ένα υπερσύγχρονο στούντιο και μια εντυπωσιακή ιστορική συντήρηση να συμβαίνουν ταυτόχρονα. Και έγινε απλώς ένα μαγικό μέρος, μπροστά στα μάτια όλων μας. Τα περισσότερα μέρη που βλέπετε γύρω από την πόλη ζουν με εξοπλισμό που υπάρχει εδώ και δεκαετίες. Εδώ, τα πάντα είναι καινούργια».
Εδώ που τα λέμε, σχεδόν τα πάντα. Το έργο ξεκίνησε, είπε ο Μάχον, με το Στούντιο Α. Ξεκίνησε με τον φωτισμό –εκατοντάδες ατομικά τηλεοπτικά φώτα που κρέμονται από τα δοκάρια της οροφής– σε παραδοσιακό στιλ. «Έμπειροι τεχνικοί φωτισμού έρχονται και βλέπουν αυτό το πλατό και εντυπωσιάζονται και λένε ότι δεν συναντούν κάτι τέτοιο πλέον».
Τα σύγχρονα τηλεοπτικά φώτα υψώνονται και κρέμονται σε ομάδες φωτισμού, σε πλέγματα, μια διαδικασία που μετριάζει τη συντήρηση, αλλά μπορεί να περιορίσει τη δημιουργικότητα της ατομικής τοποθέτησης φωτισμού. Στο Στούντιο Α, καθένα από τα περισσότερα από 200 φώτα χαμηλώθηκαν ξεχωριστά, χρησιμοποιώντας ένα παραδοσιακό σύστημα τροχαλίας, και μετά αποσυναρμολογήθηκαν, καθαρίστηκαν, δέχτηκαν βαθμονόμηση εκ νέου και επανατοποθετήθηκαν.
Και αυτό είναι μόνο ένα από τα τρία πλατό στο SMP. Ενώ όλος ο λειτουργικός εξοπλισμός στα στούντιο διατηρήθηκε, ένα μεγάλο μέρος της τεχνολογίας αντικαταστάθηκε και εκσυγχρονίστηκε. «Φέραμε τη σύγχρονη τεχνολογία σε ένα πλατό ηλικίας 57 ετών» είπε ο Μάχον.
Σε αντίθεση με κάποιο τοπικό κανάλι, ή ακόμα και ένα εθνικό δίκτυο, το Scientology Network εκπέμπει σε όλο τον πλανήτη – και θα γίνονται επίσης ρεπορτάζ σε όλο τον κόσμο. Για να διευκολυνθεί αυτό το επίπεδο συλλογής ειδήσεων και πληροφοριών, η Εκκλησία της Scientology κάλεσε άτομα με μεγάλη εμπειρία στον κλάδο, οι οποίοι εκπαίδευσαν 20 ομάδες ανταποκριτών – και τότε τους εγκατέστησαν σε μέρη όπου θα μπορούσαν να έχουν γρήγορη πρόσβαση σε οποιεσδήποτε τοποθεσίες χρειάζεται. Εκτός από τους εικονολήπτες, οι ομάδες περιλαμβάνουν τεχνικούς φωτισμού, φωτογράφους, ειδικούς μίξης ήχου και μοντέρ.
Εκτός από τις ομάδες στην περιοχή του Λος Άντζελες, στη Βάση Ξηράς του Flag και στο Freewinds –το θρησκευτικό ησυχαστήριο της Εκκλησίας που πλέει στη θάλασσα– το Scientology Network έχει ομάδες στην Ευρώπη, τη Ρωσία, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Λατινική Αμερική, την Αυστραλία, τον Καναδά, την Αφρική και την Ασία.
Τα μέλη του προσωπικού του Scientology Media Productions αποτελούνται από το προσωπικό της Εκκλησίας και ενορίτες, καθώς και από επαγγελματίες του κλάδου. Αρκετά μέλη του προσωπικού μοιράστηκαν τις παρατηρήσεις τους σχετικά με το SMP με το Freedom.
«Παρακολουθούμε ένα θρησκευτικό κίνημα που μεγαλώνει μέρα με τη μέρα και από λεπτό σε λεπτό και κάθε δευτερόλεπτο» είπε η γενική διευθύντρια του SMP. «Και οι επιτόπιοι ανταποκριτές μας είναι έτοιμοι να σπεύσουν στο επόμενο πράγμα… και να σπεύσουν στο επόμενο μετά από αυτό… και να φροντίσουν να μας στείλουν εδώ ό,τι συνέβη καθώς συμβαίνει. Είναι ό,τι πιο συναρπαστικό».
Με αυτή την κάλυψη, το Scientology Network μπορεί να κάνει ρεπορτάζ για ιστορίες από οπουδήποτε, ξεκινώντας με τα αμοντάριστα πλάνα που φθάνουν στο SMP. «Μπορεί να προέρχονται από όλο τον πλανήτη. Ανεξάρτητα από το πού βρίσκεσαι, είτε βρίσκεσαι στην Αυστραλία, την Αφρική ή το Μεξικό, όλα τα πλάνα σου ή οι φωτογραφίες σου λαμβάνονται εδώ στην Κεντρική Πρόσληψη» εξήγησε ένα μέλος του προσωπικού της ομάδας Κεντρικής Πρόσληψης. «Ονομάζουμε αυτόν τον χώρο Πρόσληψη επειδή λαμβάνουμε αυτά τα πολυμέσα στο σύστημά μας και τα εξάγουμε σε μια μορφή που μπορεί να χρησιμοποιηθεί από κάθε άλλο τομέα στο στούντιο.
»Εδώ ξεκινούν όλα. Όλα μπαίνουν στο σύστημα και μετά στέλνονται στους διακομιστές μας. Φτάνει εδώ και μετά μπορεί να το δει κανείς αμέσως… σε οποιαδήποτε αίθουσα μοντάζ, είτε στα γραφεία της Τηλεοπτικής Μετάδοσης είτε στα γραφεία των Διεθνών Εκδηλώσεων – μπορεί να το δει κανείς κυριολεκτικά από οπουδήποτε στο στούντιο».
Η γενική διευθύντρια επισήμανε ότι οι ομάδες εικονοληψίας «είναι κατά βάση οι επιτόπιοι ανταποκριτές μας που στέλνουν ιστορίες, καλά νέα και τις ενέργειες που κάνουν οι Σαηεντολόγοι της περιοχής ή οι Εκκλησίες για να βοηθήσουν την κοινότητα. Τότε η ομάδα του μοντάζ θα στείλει το υλικό στο τμήμα οπτικών εφέ, όπου τοποθετούνται τα τελικά γραφικά… και αποστέλλεται στο τμήμα μουσικής ταυτόχρονα. Οι περισσότερες εκπομπές μας περιλαμβάνουν μουσική σχεδόν καθ’ όλη τη διάρκειά τους, διότι μπορούμε να το κάνουμε αυτό» συμπλήρωσε. «Η τελική μίξη ήχου γίνεται στο τεράστιο Sunset Studio Master Mix Room».
Ένας καλλιτέχνης ψηφιακών μέσων που εργάζεται στο τμήμα μουσικής –και είναι γρήγορος στη δουλειά του– λέει ότι ο εξοπλισμός και το προσωπικό στο SMP τού δίνουν τη δυνατότητα να δημιουργεί μουσική περίπου τέσσερις φορές πιο γρήγορα από την καθιερωμένη ταχύτητα στον τομέα του. «Ενώ οι επαγγελματίες του τομέα μου χρειάζονται ίσως μια εβδομάδα για να συνθέσουν μουσική για ένα τηλεοπτικό σόου, έχοντας μια ομάδα ανθρώπων, εγώ μπορώ πάνω κάτω να συνθέσω μουσική για το μισό μέρος από ένα ντοκιμαντέρ διάρκειας μιας ώρας σε μια μέρα» είπε.
«Εξαρτάται πραγματικά από το προϊόν. Κάθε μέρα έχω κάτι διαφορετικό. Πρέπει να δημιουργήσω, ίσως, ροκ μουσική. Πρέπει να δημιουργήσω ηλεκτρονική μουσική. Πρέπει να δημιουργήσω ατμοσφαιρική μουσική…
»Εδώ στον τομέα σύνθεσης μουσικής, έχουμε βασικά χιλιάδες ήχους που μπορούμε αμέσως να χρησιμοποιήσουμε οποιαδήποτε στιγμή» επισήμανε. «Αν κάνω κάτι για την Αφρική, έχω όλους τους αφρικανικούς μου ήχους. Αν χρειάζεται να κάνω κάτι για την… Αυστραλία… Έχω ντιτζερίντου και διάφορα εθνικά κρουστά όργανα. Αν το θελήσω, όμως, μπορώ να δημιουργήσω ήχους που δεν υπάρχουν… ήχους από το μηδέν… τεχνητούς ήχους. Μπορώ να πάρω πραγματικούς ήχους και να τους επεξεργαστώ ώστε να γίνουν οτιδήποτε θέλω να δημιουργήσω, οποιαδήποτε διάθεση θελήσω».
Αλλά η δουλειά του είναι κάτι περισσότερο από το να πατάει απλώς κουμπιά. «Ο σκοπός είναι να δημιουργήσω μια διάθεση και ένα συναίσθημα και να υποστηρίξω το μήνυμα. Καλύπτουμε σοβαρά προβλήματα στη ζωή… πράγματα που συμβαίνουν όντως στον πλανήτη, και πρέπει να φτιάξω μουσική που το αντιπροσωπεύει αυτό σωστά» είπε.
Ο Κάρι Μπάτλερ, ο γενικός υπεύθυνος της μίξης ήχου στο Scientology Media Productions, περιγράφει το Master Mix Room ως το μέρος όπου όλα τα κομμάτια ενώνονται.
«Έχω βρεθεί λίγο πολύ σε κάθε στούντιο στο Λος Άντζελες, και το Λος Άντζελες θεωρείται ότι έχει κορυφαία στούντιο, την αφρόκρεμα των στούντιο» είπε δείχνοντας το εργασιακό του περιβάλλον. «Αυτή η αίθουσα είναι, θα έλεγα, η κορυφαία αίθουσα μίξης ήχου που έχω βρεθεί ποτέ και στην οποία έχω δουλέψει.
»Το άτομο που σχεδίασε την αίθουσα από θέμα ακουστικής, αυτός που την έφτιαξε, είχε κάπως πάρει την απόλυτη ελευθερία να κάνει ό,τι ήθελε – έχτισε αυτή την αίθουσα πρώτα και μετά τοποθέτησε το υπόλοιπο κτήριο γύρω της. Το στοιχείο-κλειδί ήταν να κάνει αυτή την αίθουσα να είναι τέλεια. Οπότε, αυτό είναι που έκανε» είπε ο Μπάτλερ.
«Ο Λ. Ρον Χάμπαρντ ήταν λάτρης της υψηλής απόδοσης ήχου. Και ενδιαφερόταν πολύ για το πώς ακούγονταν τα πράγματα, σε σημείο που έγραψε πάνω από 400 τεχνικές εκδόσεις σχετικές με τον ήχο, καθώς και για τα φιλμ και ό,τι κάνουμε στη μετά-παραγωγή. Ως ειδικός μίξης ήχου, ήξερε τι θα πρέπει να κάνουμε, ήταν εκπληκτικό. Έτσι τα πάντα σε αυτή την αίθουσα· ακολουθούμε βασικά αυτό που ξεκίνησε. Στ’ αλήθεια ανέλυσε το θέμα – είναι σχεδόν μια λίστα ελέγχου βήμα-προς-βήμα για το πώς να πας από το Α στο Ω και όλα τα βήματα στο μεταξύ» επισήμανε ο Μπάτλερ.
«Είμαστε, πάνω κάτω, το τελευταίο βήμα πριν ένα προϊόν πάει έξω στον υπόλοιπο κόσμο» είπε. «Είναι μια τέλεια αίσθηση να γνωρίζεις ότι δουλεύεις σε κάτι σήμερα που κυριολεκτικά μέσα στις επόμενες μέρες ολόκληρος ο πλανήτης θα το δει και θα το ακούσει».
Και αυτό δεν παίζεται μόνο στο Χόλιγουντ.
«Δεν ξέρω κανέναν που να κάνει ό,τι κάνει σε 17 γλώσσες, ξέρετε, αυτό είναι απλώς ανήκουστο» γέλασε. «Υπάρχουν μεταφραστικές εταιρείες όπου αυτό είναι όλο και όλο που κάνουν. Αλλά δεν κάνουν τη σύνθεση μουσικής, το μοντάζ, τη συγγραφή, τη μίξη ήχου και την παραγωγή των πάντων. Λοιπόν, τα κάνουμε όλα αυτά σε καθημερινή βάση.
»Κάνουμε τη διαφορά. Πραγματικά, κάνουμε τη διαφορά. Σώζουμε τον κόσμο με κάθε μίξη ήχου».
Το σύνολο των πάντων στο SMP, ο εξοπλισμός, τα πλατό, τα στούντιο ηχογράφησης και μίξης ήχου, οι αίθουσες μοντάζ, οι υπολογιστές, η δυνατότητα να στέλνουμε και να λαμβάνουμε ψηφιακές πληροφορίες σε προχωρημένη ταχύτητα και πολλά περισσότερα, δίνουν τη δυνατότητα να γίνονται εδώ, σ’ αυτές τις εγκαταστάσεις, όλες οι εργασίες για όλες τις εκπομπές. Σ’ αυτό το στούντιο, κυριολεκτικά τίποτα δεν ανατίθεται σε εξωτερικούς συνεργάτες, πράγμα που είναι επίσης «ανήκουστο».
Το σύνολο των πάντων στο SMP, ο εξοπλισμός, τα πλατό, τα στούντιο ηχογράφησης και μίξης ήχου, οι αίθουσες μοντάζ… και πολλά περισσότερα, δίνουν τη δυνατότητα να γίνονται εδώ, σ’ αυτές τις εγκαταστάσεις, όλες οι εργασίες για όλες τις εκπομπές.
Με 43 χιλιόμετρα οπτικών ινών, 98 διακομιστές για τρισδιάστατα γραφικά υπολογιστών και 21 σταθμούς εργασίας για εικόνες, η εξελιγμένη τεχνολογία που συναντά κανείς στο SMP είναι ακόμα πιο μοναδική λαμβάνοντας υπόψη ότι στεγάζεται σε ένα τέλεια ανακαινισμένο στούντιο 106 ετών.
Το γεγονός ότι αυτό το νέο δίκτυο εκπέμπει από το μακροβιότερο στούντιο της πόλης σε συνεχή λειτουργία, δεν είναι κάτι που έχει ξεχαστεί από το προσωπικό που εργάζεται εδώ.
«Δεν υπάρχει τίποτα πιο ικανοποιητικό από το να περπατάς στους διαδρόμους όπου ξέρεις ότι το παλιό Χόλιγουντ, η απαρχή του πώς λέμε μια ιστορία, με κλέφτες και αστυνόμους, καουμπόηδες και Ινδιάνους, δεσποινίδες που βρίσκονται σε κίνδυνο και ντετέκτιβ και όλα τα σχετικά· όλα αυτά συνέβησαν αρχικά εδώ» είπε η γενική διευθύντρια.
«Είναι πραγματικά το αποκορύφωμα του παλιού Χόλιγουντ που συναντά το σύγχρονο. Είναι πολύ ικανοποιητικό ως καλλιτέχνης να εργάζεσαι εδώ και να προσφέρεις ένα έργο τέχνης που θα αλλάξει τον κόσμο» συμπλήρωσε. «Να δημιουργείς τηλεοπτικές εκπομπές που θα επηρεάσουν θετικά κάποιον και θα τον βοηθήσουν να ζήσει μια πιο ευτυχισμένη και καλύτερη ζωή, τι άλλο παραπάνω να ζητήσεις;»